Najnowsze wpisy, strona 1


W jaki sposób segregować dokumenty w biurze?...
Autor: szkolnyplecak
10 października 2016, 11:18
W każdy biurze, urzędzie czy lokalnej firmie znajdzie się mnóstwo dokumentów, które wymagają odpowiedniego uporządkowania. Nie wszystkie mają jednakowy priorytet- jedne są bardzo ważne, inne trochę mniej. Każdy powinien wypracować odpowiedni system, który będzie sprawnie funkcjonował każdego dnia.
 
Zastosuj odpowiednie kryterium dokumentów
 
Jeśli nasze dokumenty będą odpowiednio posegregowane i ułożone według pewnego schematu, to nasze biuro będzie sprawnie funkcjonować. Porządkując papiery powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na tematykę dokumentów, rodzaj- rozdzielając pisma np. na wnioski, zaświadczenia czy formularze. Kolejne kryterium powinno dotyczyć rodzaju obiegu- wówczas dokumenty muszą zostać rozdzielone na dokumenty wewnętrzne i te, które przychodzą do nas z zewnątrz.Jeśli zastosujemy tego typu kryteria, nasze dokumenty będą przechowywane w ładzie i porządku.
 
Jakie gadżety są przydatne do segregowania dokumentów?
 
Wyposażając nasze biuro w pierwszej kolejności powinniśmy zaopatrzyć się w segregatory. To najpopularniejszy sposób na uporządkowanie dokumentów. Wpinając do nich papiery mamy wszystko w jednym miejscu. Bardzo przydatne okazują się również plastikowe kasetki umieszczone na naszym biurku. To z kolei pozwala na zachowanie odpowiedniego porządku na naszym blacie. Jeśli dokumenty będą od razu segregowane w kasetkach- na naszym biurku nie będą zalegać dokumenty czy inne papiery.
Zabezpiecz swoje pieniądze trzymając je...
Autor: szkolnyplecak
06 października 2016, 11:15
Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Jest to oczywiście odważny krok, który zaowocuje zwiększonymi przychodami. Jeśli zatem mowa o finansach firmowych warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu naszych pieniędzy przed potencjalnymi złodziejami.
 
Zabezpiecz swoje pieniądze

Coraz częściej słyszy się o kradzieżach pieniędzy, które wynikają ze źle zabezpieczonych pieniędzy. Najczęściej napady zdarzają się w sklepach, dlatego urządzając biuro sklepowe powinniśmy wyodrębnić takie miejsce, gdzie znajdzie się kasetka na pieniądze. Ten często nie pozornie wydający się przedmiot może w łatwy sposób zabezpieczyć nasze pieniądze. 
 
Jaką kasetkę na pieniądze wybrać?

Najlepszym wyborem okazuje się być kasetka, która jest wykonana z metalu. Jeśli zależy nam, aby nasze pieniądze były bezpieczne, taki przedmiot powinien niezwłocznie znaleźć się na wyposażenia naszego biura. Dodatkowym zabezpieczeniem jest zamek, który pozwala na bezpieczne zamknięcie kasetki i przetrzymywanie klucza w bezpiecznym miejscu. Zaletą kasetki jest zazwyczaj niewielki rozmiar, który pozwala na specjalne umieszczenie jej w niewidocznym miejscu. Wówczas nasze pieniądze są dodatkowo chronione i zabezpieczone. Również kasetka może znaleźć swoje zastosowanie, np. na biurku w recepcji hotelowej, gdzie będą przechowywane dobowe utargi. Tak naprawdę kasetka na pieniądze ma wiele zalet i praktycznych zastosowań, które mogą być wykorzystane w każdym profilu firmowym.